Saturday, September 01, 2007

今宵、フィッツジェラルド劇場で
去年11月に亡くなったアルトマン監督の遺作です。
ナッシュビルの悪夢がよみがえりそうだったけど、なんとか乗り越えました。最近また見た『悪魔を着たプラダ』のメリル・ストリープを考えると、この映画で全く違う役なので感心しました。いやーまさにカメレオン。リンジー・ローハンも可愛かった。ウッディ・ハレルソンとジョン・C・ライリーのカウボーイコンビも笑えた~!そしてケヴィン・クラインは一人モンティパイソンみたいだった。
(余談)久しぶりに趣のある邦題がきましたね!
A Prairie Home Companion
Robert Altman's last film.
It reminded me of Nashville nightmare but I enjoyed it much better. I recently watched The Devil Wears Prada again (I just love watching Meryl Streep and Emily Blunt although the story sucks a lot) so I am so amazed and impressed by Meryl Streep how well she can play different characters. I enjoyed the "bad jokes" of Dusty and Lefty (by Woody Harrelson and John C. Reily).

お熱いのがお好き
ストーリー云々より、ジャック・レモンとトニー・カーティスの女装コンビが可笑しかった。初マリリン・モンローでしたが、彼女スゴクキュートでセクシーでした~。お尻デカ過ぎっ!
ちょっとドタバタ劇が長くて、途中飽きてしまったのは否めません。
Some Like It Hot
To me, this is to watch Jack Lemmon and Tony Curtis, and I didn't really enjoy the rest of the elements as much.

キャスティング・ディレクター
ショーン・ペンがとにかく喋り捲るという映画。邦題のキャスティング・ディレクターというは彼の職業だが、それもストーリーには関係ない。決して気分のいい映画ではないけど、ストーリー展開から役者一人一人に目を向けてみると、彼らの熱演振りが堪能できて面白い映画でした。人を食ったようなケビン・スペイシーが最高。
Hurlyburly
I just wanted to see Kevin Spacey...
But once I gave up on the story and focused on each actor, I could enjoy it.

ブレージング・サドル
この手のコメディーは、短いコントを繋いでいるだけのようで、2時間見ているのは辛い。
Blazing Saddles
It was funny but also like a series of sketches so I got bored...